mandag 12. desember 2011

Pumpeskriving: Dikt i Oslo

Vi har vært innom både nasjonalgalleriet og Ibsenmuseet
og nå sitter jeg her og lytter til Eventyrtreet
Det er min egen spotify-spilleliste som jeg hører på
du skulle bare visst, for den er helt rå
Like rå som sushi, eller hippiefisk som jeg ville sagt
samtidig som jeg merker at denne oppgaven ikke blir som planlagt
Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal skrive om
for fantasien løper maraton og begynner å gå tom
Den trenger ny energi og karbohydrater
like sårt som Karibien trenger pirater
Neida, pirater i Karibien er ikke så kult i virkeligheten
men på filmfronten ligger de stabilt i teten
Igjen tilbake til hva vi har sett her i hovedstaden
Ibsen og Munch rimer ikke så jeg må nevne Bin Laden
Men han har vi egentlig ikke sett noe til
det hele var bare et spill
Et spill for galleriet som man sier så fint og flott
igjen begynner fantasien å dabbe av så smått
Skrivetiden som jeg var nødt til å sitte er snart ute
tiden jeg har måttet skrive har vært som når man får massert en muskelknute
Hardt og vondt der og da,
Men digg når du er ferdig og kan slappe a’

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar